Vapaaehtoistoiminta

Turun Ladun vapaaehtoiset seisovat rappusilla Rauman Latumajalla lokakuussa 2023.
Turun Ladun vapaaehtoisia Rauman Latumajalla lokakuussa 2023.

Turun Latu ry:n toiminta nojaa vapaaehtoisiin. Vapaaehtoiset mahdollistavat eri toimintamuotojen ja lajien toiminnan: he ohjaavat, auttavat talkoissa ja tapahtumissa, huolehtivat laduista ja latukahvilasta, hoitavat hallintoa, taloutta, viestintää ja tekevät monenmoista työtä. Ilman vapaaehtoisia ei olisi yhdistystä.

Jos erityisesti luontoliikunta ja ulkoilu on omaa sydäntä lähellä, kannattaa jakaa ulkoilun iloa muillekin vaikka vapaaehtoistyötä tehden.  Vapaaehtoisena edistät toiminnallasi kaikenikäisten ulkoilua ja liikunnallista elämäntapaa. Vapaaehtoistyö on palkitsevaa.

Yhdistys tarjoaa vapaaehtoisilleen koulutusta, perehtymistä, virkistäytymistä ja mukavaa yhdessäoloa. Ohjaajana on mahdollista osallistua maksutta Suomen Ladun ohjaajakoulutuksiin.

Lisätietoa ohjaajakoulutuksista.

Olisitko kiinnostunut vapaaehtoistyöstä ulkoilun parissa?

Uusille vapaaehtoisille on aina tilaa ja tehtäviä! Kysy rohkeasti lisää: pj@turunlatu.

Kiitoslahja vuoden 2023 vapaaehtoisille

Kiitoksena vapaaehtoistyöstä Turun Latu ry:n vapaaehtoistehtävissä vuonna 2023 toiminut voi lainata vuokrattavia välineitä maksutta. Etu on voimassa vuonna 2024 enintään 100 euroon asti.
Ilmoita lainaustarpeesta hyvissä ajoin: retkeily@turunlatu.fi. Mainitse lainattava kohde, ajankohta ja missä vapaaehtoistehtävässä olet vuonna 2023 toiminut.

Katso tarjonta verkkosivuilta Välinevuokraus. Muuten käytännöt ovat samat kuin vuokrauksessa.